Zdrowie 50 plus

Kurs jogi – krok czwarty

Zacznij – jak zawsze – od wydłużenia i rozluźnienia. Połóż się na plecach, oprzyj stopy o ścianę. Stopy rozstaw na szerokość bioder i mocno dociśnij do ściany. Ważne, żeby stopy stały pionowo i pięty nie zbliżały się do siebie
.

Podnieś ramiona, zapleć palce dłoni i przenieś ramiona za głowę. Pozostań w pozycji na dziesięć oddechów. Przenieś ramiona ponownie nad tułów, zmień splot palców dłoni (czyli przełóż o jeden palec) i jeszcze raz przenieś za głowę. Tak samo – pozostań na dziesięć oddechów. Cały czas proste kolana, stopy mocno dociśnięte do ściany.

Nadal  leżąc na plecach zegnij kolana i postaw stopy na podłodze. Stopy i kolana na szerokość twoich własnych bioder. Jeśli masz pasek do jogi, możesz założyć na uda tuż powyżej kolan. Jeśli masz klocek, możesz położyć na podłodze między stopami. Ważne, żeby cały czas utrzymać stopy i kolana rozsunięte tylko na szerokość bioder, nie więcej. Podnieś biodra i podwiń barki. Podnieś biodra jeszcze wyżej, pozostań w pozycji na kilka oddechów, a następnie opuść biodra i rozluźnij się. Pozostaw kolana zgięte – teraz kolana razem, a stopy szeroko. Takie ułożenie nóg sprzyja rozluźnieniu dołu pleców.

Wejdź do pozycji jeszcze raz, podnosząc biodra wysoko. Barki podwinięte. Pilnuj, żeby utrzymać kolana na szerokość bioder i żeby pięty nie zbliżały się do siebie. Cały czas pięty szerzej niż palce. Jeśli pozycja jest stabilna, możesz połączyć stopy i kolana, a potem podnieść zgiętą prawą nogę i wyprostować w górze. Żeby wyjść z pozycji, zegnij nogę, postaw stopę na podłodze. Podnieś zgiętą lewą, wyprostu w górze, pozostań w pozycji na kilka oddechów. Cały czas barki mocno podwinięte, a biodra wysoko.

Po zakończeniu pozostań w leżeniu na plecach, kolana zgięte. Kolana razem, stopy na szerokość bioder. Pozwól, żeby plecy opadły jak największą powierzchnią do podłogi.

Beata Błaszczyk uczy jogi w warszawskiej Szkole Jogi Foksal & Bracka www.jogafoksal.pl - w piątki o siedemnastej trzydzieści prowadzi darmowe zajęcia grupy otwartej
Czytaj więcej
http://www.kobieta50plus.pl/pl/rynek-50-plus/joga-i-ty
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi-pierwszy-krok
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi-krok-drugi
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi--krok-trzeci


Dołącz do dyskusji - napisz komentarz

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi.
Obraźliwe komentarze są blokowane wraz z ich autorami.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj pierwszy komentarz i bądź motorem nowej dyskusji. Zachęcamy do tego.