Zdrowie 50 plus

Kurs jogi – krok dziesiąty


Jeśli znasz poprzednie odcinki, wybierz dowolne fragmenty, żeby wydłużyć i rozluźnić całe ciało. Można zrobić to leżąc na plecach, można przejść do pozycji psa z głową do dołu – obie pozycje pozwolą na wydłużenie i rozluźnienie.

Jeśli zaczynasz teraz, to stań przodem do ściany – w takiej odległości, żeby tułów był równoległy do podłogi, a nogi stały pionowo. Dłonie oparte o ścianę. Odpychaj się od ściany, żeby wydłużać tułów. Głowa nie opada – szyja naturalnym przedłużeniem kręgosłupa. Jeśli twarz będzie równoległa do podłogi, tył twojej szyi nie będzie się marszczył. Tego nie zobaczysz, ale możesz to zrobić, jeśli tylko przeniesiesz tam swoją uwagę. Pozostań w pozycji na kilkanaście oddechów. Zrób krok do przodu, wyjdź z pozycji.

Usiądź na podłodze. Zegnij kolana. Stopy i kolana na szerokość bioder. Postaw  stopy na podłodze. Przenieś dłonie za pośladki. Palce dłoni skierowane w stronę pośladków. Dociśnij całe dłonie mocno do podłogi. Zacznij unosić mostek i kąciki pach. Podnieś pośladki, a potem całą resztę z  podłogi. Biodra jak najwyżej. Dociskaj całe stopy i dłonie. Oddychaj. Jeśli nie masz problemów z kręgami szyjnymi i czujesz się  dobrze w pozycji, odchyl głowę do tyłu. Pozostań w pozycji na kilka oddechów. Zakończ, usiądź na chwilę, wejdź do pozycji jeszcze raz.

Jeśli było bardzo łatwo, usiądź na podłodze jeszcze raz. Wyprostuj nogi na podłodze. Stopy blisko siebie. Przenieś  dłonie za pośladki, palce dłoni skierowane w stronę pośladków. Dociśnij całe dłonie. Podnieś biodra i tułów, kierując stopy w stronę podłogi. Tak, żeby całe stopy położyć na podłodze.
Biodra jak najwyżej. Pozostań w pozycji na kilka oddechów.

Po zakończeniu ułóż się do relaksu z nogami na ścianie. Biodra przy samej ścianie, plecy na podłodze. Całe tyły nóg oparte o ścianę. To samo może zrobić wykorzystując kanapę lub fotel. Wtedy nogi zgięte, na kanapie lub fotelu. Ramiona tuż obok tułowia, długie plecy, długi tył szyi – czyli broda lekko w stronę mostka. Zrób kilka nieco głębszych wydechów, obserwując, jak ciało z każdym wydechem poddaje się rozluźnieniu.

Beata Błaszczyk uczy jogi w warszawskiej Szkole Jogi Foksal & Bracka www.jogafoksal.pl - w piątki o siedemnastej trzydzieści prowadzi darmowe zajęcia grupy otwartej

Czytaj więcej

Dołącz do dyskusji - napisz komentarz

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi.
Obraźliwe komentarze są blokowane wraz z ich autorami.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj pierwszy komentarz i bądź motorem nowej dyskusji. Zachęcamy do tego.