Zdrowie 50 plus

Kurs Jogi – krok dziewiąty

 
Jeśli znasz poprzednie odcinki tego cyklu, wybierz dowolne pozycje, które pozwolą ci wydłużyć i rozluźnić ciało – zwłaszcza plecy.

Jeśli zaczynasz dziś, połóż się na plecach, rozstaw stopy na szerokość bioder, zapleć palce dłoni, wyprostuj łokcie i przenieś ramiona za głowę. Kolana proste, łokcie proste. Tyły ud jak najmocniej do podłogi. Wydłużaj ciało. Cały czas oddychaj przez nos. Zmień splot palców dłoni – jeszcze raz przenieś ramiona za głowę i wydłużaj ciało.

Stań tyłem do ściany. Zegnij kolana. Oprzyj całe plecy i miednicę o ścianę. Kąt prosty dla kolan – czyli między udem a golenią. Mocno dociśnij plecy do ściany. Oddychaj. Poczujesz pracę mięśni ud. Wtedy jeszcze mocniej dociśnij stopy do podłogi, odepchnij się od podłogi.

Przejdź do pozycji psa z głową do dołu. Stopy bardzo daleko od dłoni. Łokcie proste, kolana proste. Pośladki jak najwyżej, głowa jak najniżej. Pozwól głowie zawisnąć swobodnie. Oddychaj przez nos. Gdy poczujesz, że już chcesz wyjść z pozycji, pozostań jeszcze przez trzy oddechy. Potem rozluźnij – usiądź na piętach, rozluźnij barki i ramiona, oprzyj głowę i ramiona na macie/podłodze.

Wejdź do pozycji psa z głową do dołu jeszcze raz. Stopy daleko od dłoni, proste kolana i łokcie. Głowa luźno. Pozostań na kilka oddechów. Zrób krok do przodu. Zatrzymaj się ze stopami na szerokość swoich własnych bioder. Zegnij kolana. Bardzo starannie ustaw stopy – tak, żeby zewnętrzne krawędzie stóp były dokładnie równoległe do siebie. Podnieś tułów i ramiona. Tak, jakbyś siadała na niewidzialnym krześle. Pośladki jak najniżej, tułów i ramiona jak najwyżej. Oddychaj przez nos.

Powróć do pozycji psa z głową do dołu. Pozostań na kilka oddechów. Ponownie zrób krok do przodu, I jeszcze raz osiądź na niewidzialnym krześle. Stopy równoległe do siebie, tułów i ramiona jak najwyżej. Pozostań w pozycji na kilka oddechów. Powróć do pozycji psa z głową do dołu, a potem zegnij kolana i rozluźnij się całkowicie.

Beata Błaszczyk uczy jogi w warszawskiej Szkole Jogi Foksal & Bracka www.jogafoksal.pl - w piątki o siedemnastej trzydzieści prowadzi darmowe zajęcia grupy otwartej
Czytaj więcej

http://www.kobieta50plus.pl/pl/rynek-50-plus/joga-i-ty
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi-pierwszy-krok
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi-krok-drugi
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi--krok-trzeci
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi--krok-czwarty
http://www.kobieta50plus.pl/pl/zdrowie-50-plus/kurs-jogi--krok-piaty

Warto przeczytać wywiad z Beata Błaszczyk  

http://www.kobieta50plus.pl/pl/rynek-50-plus/beata-blaszczyk
 


Dołącz do dyskusji - napisz komentarz

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi.
Obraźliwe komentarze są blokowane wraz z ich autorami.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj pierwszy komentarz i bądź motorem nowej dyskusji. Zachęcamy do tego.