Szansa 50 plus

Kobiece EKObiznesy walczą o lepszy świat i głosy!


wystartował kolejny etap plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Ochrona i walka o czysty Bałtyk, dawanie ubraniom drugiego życia, produkcja jogurtów na bazie fasoli Jaś, ekologiczny preparat służący lepszemu plonowaniu roślin, wielorazowe produkty czy wytwarzanie materiałów termoizolacyjnych z oleju po... frytkach! - innowacje tworzone przez kobiety oraz ich inicjatywy realnie wpływają na ochronę środowiska. Dlatego w drugiej edycji Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. jury wybrało sześć finalistek, które stoją na czele proekologicznych inicjatyw i powalczą o głosy internautów.

Przedsiębiorczynie, inicjatorki, influencerki, badaczki, aktywistki i innowatorki – wiele kobiet prowadzi biznesy, inicjatywy czy badania naukowe mające znaczenie dla przyszłości naszej planety. To właśnie takich 80 kobiet zgłosiło swoje działania w drugiej edycji Plebiscytu Kobieta. Innowacja. Natura., aby pokazać, że są, walczą o lepszy świat, że ich działanie jest ważne, aby dać wsparcie tym, które nie mają odwagi, ale również zdobyć głosy internautów i wygrać nagrody.

Jury wybrało sześć finalistek
Wszystkie nadesłane do Plebiscytu projekty zostały najpierw ocenione pod względem formalnym, a potem według punktacji zawartej w regulaminie. Następnie Jury w składzie: Dominika Szaciłło – zwyciężczyni pierwszej i ambasadorka drugiej edycji Plebiscytu, założycielka inicjatywy „Uwaga! Śmieciarka jedzie”; Katarzyna Dziedzic – przedstawicielka Fundacji Schronisko dla Roślin; Martyna Wyrzykowska – redaktorka naczelna serwisu ofeminin.pl, Paulina Górska – ekoinfluencerka, oraz Joanna Orfinger – Global Brand Manager marki Lirene wybrało sześć projektów, których autorki przejdą do trzeciego etapu plebiscytu – ogólnopolskiego głosowania internautów, które rozpocznie się 24 sierpnia 2021 r.  

- Po pierwszym etapie naszego Plebiscytu mogę powiedzieć, że Kobiety mają MOC! W tym roku nadesłanych zostało bardzo wiele wyjątkowych inicjatyw, projektów, akcji, które realnie wpływają na walkę o lepszy świat. EKOinicjatywy, które miałam przyjemność oceniać są naprawdę przemyślane i realizowane na wysokim poziomie. Cieszę się, że miałam możliwość je poznać i mogę śledzić ich dalsze losy. Mam nawet kilka na oku z których skorzystam jako klientka. Wiem jak ważnym i trudnym krokiem jest pokazanie swoich działań większej grupie ludzi, dlatego już gratuluję wszystkim 80 kobietom, które zgłosiły swoje projekty, a za te 6 wyjątkowych działań trzymam kciuki. Namawiam również wszystkich do głosowania, aby pokazać, że wspieramy kobiece EKOinicjatywy i mamy wpływ na nasz świat – mówi Dominika Szaciłło, zwyciężczyni zeszłorocznej oraz ambasadorka tegorocznej edycji Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura., członkini Jury.

Sześć finalistek, które przeszły do trzeciego etapu Plebiscytu

Paulina Barros – przedsiębiorczyni i autorka projektu „It’s a bean” – alternatywy jogurtów na bazie polskiej fasoli Jaś,

Marta Konopko – przedsiębiorczyni, założycielka i właścicielka marki „Wielorazówka” – eko-produktów i strony internetowej, gdzie są sprzedawane; studentka V roku kierunku lekarskiego oraz przewodnicząca uczelnianego Studenckiego Koła  Kardiologii,

dr inż . Maria Kurańska – adiunkt naukowo-dydaktyczny na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej  Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, badaczka, autorka innowacyjnej technologii recyklingu oleju posmażalniczego, który jest ponownie wykorzystywany do wytwarzania materiałów termoizolacyjnych w budownictwie,

Olga Sarna – aktywistka, działaczka na rzecz Bałtyku, Prezeska Fundacji MARE; od blisko 9 lat zajmuje się ochroną ekosystemów morskich; w ramach dwóch edycji projektu Fundacji pt. Czysty Bałtyk i przy współpracy z organizacjami rybackimi wyłowiono z Bałtyku łącznie ponad 300 tys. kg odpadów morskich,

dr hab. Anna Sroka-Bartnicka – naukowczyni w Katedrze Genetyki i Mikrobiologii na UMCS w Lublinie oraz w Zakładzie Biofarmacji Uniwersytetu Medycznego w Lublinie; kierownik projektu polegającego na opracowaniu ekologicznego preparatu do wzrostu i plonowania roślin uprawnych i leczniczych,

Zofia Zochniak – pomysłodawczyni i twórczyni portalu UbraniaDoOddania.pl; dzięki inicjatywie udało się uratować prawie 500 000 kg niepotrzebnych ubrań, a do 200 organizacji pozarządowych przekazano w okresie I 2019 – V 2021 prawie 500 000 zł.

Jak głosować w Plebiscycie Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.?
Głosy na wybrane projekty* można oddawać od 24 sierpnia do 8 października 2021 r. na stronie Plebiscytu kameny.lirene.pl. Nagrody finansowe otrzymają 3 najlepsze inicjatywy - projekt wybrany przez Jury (15 000 zł) oraz dwa projekty wyłonione przez publiczność w internetowym głosowaniu (2x 10 000 zł). Gala finałowa z wręczeniem nagród zwyciężczyniom Plebiscytu odbędzie się w drugiej połowie października br.
Organizatorzy zachęcają do głosowania!

*Każda osoba może oddać tylko jeden głos wybierając swoją faworytkę spośród sześciu finalistek.

Dołącz do dyskusji - napisz komentarz

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi.
Obraźliwe komentarze są blokowane wraz z ich autorami.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj pierwszy komentarz i bądź motorem nowej dyskusji. Zachęcamy do tego.